Kraj

Cloud Technologies rozpoczyna współpracę z GfK

Firmy będą wspólnie pracować nad projektami poprawiającymi efektywność targetowania kampanii.

Cloud Technologies, operator największej hurtowni danych o zainteresowaniach internautów w Europie, rozpoczął współpracę z GfK. Międzynarodowy koncern badawczy będzie dostarczać dane demograficzne do OnAudience.com, należącej do Cloud Technologies platformy DMP, co ma pozwolić na zwiększenie efektywności targetowania kampanii.

Koncern badawczy dostarczać będzie takie dane, jak: wiek, płeć, dochód, wykształcenie, status zatrudnienia, wielkość miejscowości, korzystanie z usług finansowych czy serwisów VoD. Na liście kategorii znalazło się łącznie 145 pozycji, które w zestawieniu z audience data, czyli wielkimi, nieustrukturyzowanymi zbiorami cyfrowych informacji o internautach pozwolą na bardzo dokładne określanie grup docelowych i skuteczne dostosowywanie reklam.

– Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner ma duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. Zdaniem Prajsnara takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych. – W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targetowania reklam online – wyjaśnia szef Cloud Technologies.

Dzięki temu mediaplanerzy będą mieć możliwość targetowania grup docelowych na bazie zarówno zmiennych demograficznych, jak i behawioralnych. To nowe rozwiązanie umożliwia lepszą integrację programatycznych kampanii online z kampaniami telewizyjnymi i zapewnia jeszcze wyższą precyzję wyboru grupy docelowej kampanii reklamowej.

Dane są już dostępne na autorskiej platformie DMP OnAudience.com, należącej do Cloud Technologies, oraz na wiodących platformach DSP – Adform oraz DoubleClick, umożliwiających reklamodawcom i agencjom kupowanie reklam w modelu programmatic.

Zdaniem Hanny Kuźmierkiewicz, team managera GfK Crossmedia Link, współpraca Cloud Technologies i GfK Polonia to odzwierciedlenie światowego trendu integracji wielu źródeł danych i tworzenia wartości dodanej, istotnej w komunikacji marek.

Cloud Technologies to spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 r. przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem, data consultingiem oraz monetyzacją danych.