Kraj

W lutym br. rozpocznie się intensywna kampania społeczna "Pamiętaj o sercu"

Telewizja Polska SA i Polskie Radio SA zostały patronami medialnymi ogromnej kampanii społecznej "Pamiętaj o sercu", które celem ma być...

Telewizja Polska SA i Polskie Radio SA zostały patronami medialnymi ogromnej kampanii społecznej “Pamiętaj o sercu”, które celem ma być poinformowanie społeczeństwa o przyczynach chorób serca i o ich zapobieganiu oraz unaocznienie korzyści płynących ze zdrowego trybu życia. Inicjatorami akcji są: Ministerstwo Zdrowia, Instytut Kardiologii w Aninie, Polskie Towarzystwo Kardiologiczne oraz firma Polkard. Kampania rozpocznie się w lutym i potrwa do końca roku. Na jej potrzeby wyprodukowano m.in. ponad dziesięć spotów telewizyjnych. Scenariusze filmów reklamowych ostatecznie przygotował Mirosław Kin, który zwyciężył w konkursie. Wcześniej (w połowie ub.r.) na obsługę kampanii toczył się przetarg. Uczestniczyło w nim kilkanaście agencji reklamowych, ale ostatecznie procedury zostały unieważnione ponieważ żadna z propozycji nie zadowoliła organizatorów akcji. Produkcją spotów zajmuje się studio Opus Film. Reżyserem i operatorem jest Mariusz Palej, a producentem nadzorującym Maciej Nawrotkiewicz. Wartość budżetu przeznaczonego na produkcję i opracowanie scenariuszy wyniosła prawie 1,2 mln zł. Planowaniem mediów do kampanii zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD. W telewizji wygenerowanych zostanie co najmniej 5 tys. ratingów. Oprócz spotów reklamowych w stacjach telewizyjnych i radiowych kampania obejmie również produkcję programów telewizyjnych – zajmą się nią m.in. Taurus Film i IP Media. Będą one emitowane w stacjach telewizji publicznej i kanałach tematycznych. Nadzór merytoryczny nad całym projektem sprawują profesorowie: Wojciech Drygas, Adam Torbicki, Grzegorz Opolski, i dr Zofia Słońska. (PR)