M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Walmark zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk w reklamach

Maciej Florek | 5 lipca 2017, 06:00

Spółka przestanie używać w reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze preparatów.

Postępowanie przeciwko producentowi suplementów - Walmark w Sosnowcu - zostało wszczęte w kwietniu 2016 r. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus. Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą choroby i im zapobiegają. Mogą o tym świadczyć sformułowania, np.: "Zdrowe oddychanie po Pneumolanie"; "Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela".

Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Walmark przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania na swój koszt plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w aptekach na terenie całej Polski (2500 punktów).

Czytaj więcej na temat: , ,