Kraj

SAR i PSML we wrześniu przedstawi Białą Księgę dobrych praktyk przetargowych

Publikacja będzie podsumowaniem trwającego już ponad rok dialogu branżowego agencja - klient.

SAR i PSML we współpracy z innymi organizacjami branżowymi we wrześniu przedstawią Białą Księgę dobrych praktyk przetargowych. To efekt trwającego już ponad rok dialogu branżowego między SAR, organizacjami branżowymi zrzeszającymi agencje, a Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML). Celem projektu było wypracowanie dobrych praktyk i narzędzi przetargowych w ośmiu obszarach: zakup mediów, komunikacja digital i usług full service, komunikacja PR, branding, eventy, incentive travel oraz, produkcja TV. 
W dialog było zaangażowanych 62 ekspertów ze strony agencji i działów zakupów, w pracach brali udział przedstawiciele 41 firm reprezentujących różne branże, a w spotkaniach otwartych uczestniczyło łącznie 220 osób, m.in. reprezentanci działów marketingu.

SAR od dawna promował standardy przetargowe wypracowane przez międzynarodowe organizacje WFA i EACA, ale są one bardzo ogólne. Celem stworzenia Białej Księgi jest zaprezentowanie szczegółowych praktyk i narzędzi przetargowych uwzględniających specyfikę zarówno polskiego rynku, jak i poszczególnych branż usług marketingowych.