M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Disney Channel i Freeform tracą widzów

( red. ) | 6 lipca 2017, 06:00

W telewizji kablowej, na której opiera się potęga koncernu Walt Disney Co., panuje zastój, a problemy nie ograniczają się do sportowego kanału ESPN.

Należące do Walt Disney Co. kanały Disney Channel i Freeform (do stycznia 2016 r. znany pod nazwą ABC Family) straciły w ciągu ostatnich trzech lat po około 4 mln widzów, wynika z danych firmy doradczej SNL Kagan. Widownia każdego z nich to obecnie ok. 90 mln osób, przy czym Freeform adresowany jest do młodzieży i 20-30-latków, a Disney Channel do dzieci.

Problemy Disneya są dwojakie: brak nowych hitów i odpływ widzów do nowych platform cyfrowych, głównie Netflix i YouTube, wyraźny zwłaszcza w młodszym segmencie widowni, do którego adresowana jest oferta obu wyżej wymienionych kanałów.

Według Nielsena widownia telewizyjna w prime timie zmniejszyła się w ciągu ostatnich pięciu lat o 34 proc. w przedziale wiekowym od 2 do 34 lat.

Koncern Disneya jest bardzo mocno uzależniony od wpływów z telewizji kablowej. W ostatnim roku obrachunkowym przyniosła mu ona 30 proc. przychodów i 43 proc. zysku. Morgan Stanley szacuje, że 26 proc. tych kwot wypracowują Disney Channel i Freeform, resztę - sportowy kanał ESPN.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , ,