Ruszyła druga edycja konkursu Klubu Twórców Reklamy. Obok kategorii reklama (print, TV, radio) znajdują się w nim także kategorie: grafika/design, new media, fotoilustracja, warsztaty TV oraz nowa kategoria active advertising (wcześniej jako ambient). Oprócz wymienionych kategorii regulamin przewiduje przyznanie nagród dla młodych reżyserów oraz nagrodę dziennikarzy i nagrody ufundowane przez sponsorów. Opłaty zgłoszeniowe są różnicowane: w kategoriach design i foto – 200 zł za pracę, w kategorii reklama print i active advertising – 800 zł, nowe media – 600 zł, reklama TV i radio – 900 zł, warsztaty TV – 700 zł. Małe firmy otrzymają specjalne zniżki i opusty. Termin nadsyłania prac upływa 28 marca br. Prace będą oceniać następujące składy jurorskie: kategorię TV i radio: Przemysław Bogdanowicz (G7), Robin Weeks (Gruppa 66/Ogilvy), Dariusz Szablak (DougFaberFamily), Magdalena Goll (PZL), Bartłomiej Ignaciuk (ChukChuk), Mariusz Joński (Cytryna), Jakub Kamiński (Brain), Jarosław Kamiński (Saatchi & Saatchi), Marcin Karłowski (Publicis), Iwona Kluszczyńska (McCann-Erickson), Piotr Kowalczyk (Scholz & Friends), Jacek Maciejewski (Euro RSCG Warsaw), Maciej Marasek (Red 8), Jacek Pawlak (DDB Warszawa), Czesław Plawgo (Ad Fabrika FCB), Marcin Serafin (Leo Burnett Warszawa), Marcin Tworus (NoS/BBDO), Paweł Heine (Lowe GGK), Mariusz Wojtulewicz (Upstairs Young & Rubicam); w kategorii warsztaty TV: Michał Sabliński (reżyser), Łukasz Kośmicki (reżyser), Michał Bulik (reżyser), Joanna Rechnio (reżyser), Krzysztof Ptak (operator), Marek Sanak (operator), Tomasz Madejski (operator), Witold Płóciennik (operator), Jakub Pietrzak (Post Meridian), Jorgos-Giorgos Stylianou (scenograf), Jeremi Brodnicki (scenograf), Jarosław Barzan (montażysta), Magdalena Mikołajczyk (montażysta), Tomasz Gąssowski (kompozytor), Tomasz Bagiński (Platige Image); w kategorii print: Paweł Borowski (Ad Fabryka FCB), Cezary Filew (PZL), Michał Imbierowicz (G7), Piotr Jagielski (J. Walter Thompson/Parintex), Blanka Lipińska (McCann-Erickson), Asiya Malinowska (Brain), Andrzej Ratajczyk (Saatchi & Saatchi), Dariusz Rzontkowski (TBWA/Warszawa), Jane Stoykov (Scholz & Friends), Dariusz Szubiak (DDB Warszawa), Katarzyna Wolska (Publicis), Mateusz Wójcik (NoS/BBDO), Leszek Ziniewicz (Leo Burnett), Tomasz Danielewicz (Aha), Piotr Gruszczyński (Upstairs Young & Rubicam), Jacek Dyga (Gruppa 66/Ogilvy), Leszek Kwiatkowski (DougFaberFamily); w kategorii design: Jens Kajus (Dania, e-type), Martin Majoor (Holandia), Robert Rosół (PZL), Magdalena Miałczyńska-Umeda (Studio Bakalie), Marcin Mroszczak (DDB Warszawa), Wojciech Mierowski (BNA/DDB Group), Tomasz Lachowski (Definition Design), Jerzy Porębski (wzornictwo/ASP), Michał Łojewski (White Cat Studio); w kategorii active advertising: Rory Sutherland (Wielka Brytania, dyrektor kreatywny i wiceprezes OgilvyOne Worldwide London), Dariusz Wojciechowski (G2), Przemysław Wojak (Tequila/Polska), Artur Wojtczuk (Euro RSCG 4D), Marcin Wiśniewski (MRM/Momentum), Piotr Alchimowicz (OgilvyOne), w kategorii fotografia/ilustracja: Helga Shierke (Niemcy, agencja fotografów), Tanja Braune (Niemcy, Springer & Jacoby), Steve Hare (Wielka Brytania, redaktor pisma “Pictured”, aktualnie “Shots Directory”), Michał Woliński (redaktor “Fluidu”), Monika Dagiel (McCann-Erickson), Igor Omulecki (fotograf), Iwo Zaniewski (PZL), Wojciech Wieteska (fotograf), Tomasz Bengsz (ilustrator), Dariusz Zatorski (Leo Burnett); w kategorii internet: Mariusz Majewski (e-point), Dominik Zacharski (Argonauts), Grzegorz Mogilewski (Max Weber), Artur Urbański (AMG:net), Rafał Górski (ARCWW), Marcin Gaworski (Zentropy Partners), Bartłomiej Wyszyński (Artegence). Ostateczne składy jury przegłosowali członkowie klubu w styczniu br. Skład jury dziennikarzy będzie ogłoszony w późniejszym terminie. Jurorzy będą obradować w dniach 6-9 kwietnia br. w warszawskiej Królikarni. Imprezą towarzyszacą konkursowi jest polska edycja międzynarodowego konkursu Young Creatives 2005 organizowana przy wsparciu firmy Best, przedstawiciela Cannes Lions w Polsce. Wybrane zostaną trzy najlepsze prace, a firma Best zgłosi je do konkursu Cannes Lions. Kampanię reklamową konkursu KTR przygotowuje zespół agencji Gruppa 66/Ogilvy. Za galę konkursu odpowiada Dariusz Rzontkowski z agencji TBWA/Warszawa. 1 kwietnia br. ruszy nowa strona internetowa KTR, nad którą pracuje Zentropy Partners. (MKS)
Kraj
Publicis
Brain
Saatchi & Saatchi
PZL
Artegence
Leo Burnett Warszawa
Ad Fabrika FCB
Scholz & Friends
Upstairs Young & Rubicam
McCann-Erickson
OgilvyOne
NoS/BBDO
J. Walter Thompson/Parintex
E-point
Gruppa 66/Ogilvy
Springer & Jacoby
DougFaberFamily
Tequila/Polska
Kamiński Jakub
Karłowski Marcin
AHA
Wyszyński Bartłomiej
Lowe GGK
Alchimowicz Piotr
Fluid
Post Meridian
Zentropy Partners
AMG.net
Mroszczak Marcin
Wojak Przemysław
Borowski Paweł
Red 8
Zaniewski Iwo
Maciejewski Jacek
Jagielski Piotr
Marasek Maciej
Imbierowicz Michał
Argonauts
Kośmicki Łukasz
Zatorski Dariusz
G2
G7
Bogdanowicz Przemysław
Madejski Tomasz
Plawgo Czesław
MRM/Momentum
Cytryna
Best
Platige Image
Płóciennik Witold
Kwiatkowski Leszek
Cannes Lions
Bagiński Tomasz
BNA
Gaworski Marcin
Gruszczyński Piotr
Dyga Jacek
DDB Warszawa
Rzontkowski Dariusz
Klub Twórców Reklamy
Kowalczyk Piotr
Lachowski Tomasz
Definition Design
Wolska Katarzyna
Young Creatives
Omulecki Igor
Zacharski Dominik
Mierowski Wojciech
Porębski Jerzy
Malinowska Asiya
Bulik Michał
Sabliński Michał
Brodnicki Jeremi
Lipińska Blanka
Euro RSCG 4D
Euro RSCG Warsaw
Tworus Marcin
Joński Mariusz
Max Weber
Pawlak Jacek
Stoykov Jane
Rosół Robert
Majewski Mariusz
Weeks Robin
Filew Cezary
Mogilewski Grzegorz
Szubiak Dariusz
Szablak Dariusz
Kluszczyńska Iwona
Wójcik Mateusz
Pictured
Shots Directory
Goll Magdalena
Ignaciuk Bartłomiej
Kamiński Jarosław
Serafin Marcin
Heine Paweł
Wojtulewicz Mariusz
Rechnio Joanna
Ptak Krzysztof
Sanak Marek
Pietrzak Jakub
Stylianou Jorgos-Giorgos
Barzan Jarosław
Mikołajczyk Magdalena
Gąssowski Tomasz
Ratajczyk Andrzej
Ziniewicz Leszek
Danielewicz Tomasz
Kajus Jens
Majoor Martin
Miałczyńska-Umeda Magdalena
Łojewski Michał
Sutherland Rory
Wojciechowski Dariusz
Wojtczuk Artur
Wiśniewski Marcin
Shierke Helga
Braune Tanja
Hare Steve
Woliński Michał
Dagiel Monika
Wieteska Wojciech
Bengsz Tomasz
Urbański Artur
Górski Rafał
Chuk Chuk
e-type
Studio Bakalie
White Cat Studio
OgilvyOne Worldwide London
ARCWW