M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Chińska gra wideo rusza na podbój rynku amerykańskiego

Paweł Piasecki | 10 lipca 2017, 06:00

Wyprodukowana przez Tencent gra będzie oferowana w Stanach Zjednoczonych pod nazwą "Honor of Kings".

Na rynku chińskim ta gra fantasy RPG na smarftony zadebiutowała w 2015 r. W Stanach Zjednoczonych ma pojawić się na jesieni br.; planowane jest także wprowadzenie jej na rynki europejskie. Według producenta "Honor of Kings" ma  w Chinach 50 mln aktywnych użytkowników dziennie. Gracze logują się poprzez platformy społecznościowe należące do Tencent Holdings - WeChat lub QQ. Mapy i grafiki są dopasowane do wielkości ekranu smartfona, a nawigacja nie sprawia trudności. Dużo emocji wywołuje możliwość rywalizacji z innymi graczami z grona znajomych. Twórcy gry pomyśleli także o możliwości jej kontynuacji w sytuacji, gdy zostaje utracone połączenie internetowe.

Olbrzymia popularność "Honor of Kings" w Chinach przyniosła producentowi także kłopoty: rodzice i nauczyciele zaczęli narzekać, że dzieci masowo zasypiają w ciągu dnia po nocnych rozgrywkach. Tencent zareagował decyzją, że na użytkowników (którzy muszą przy rejestracji podawać dane osobowe, w tym datę urodzenia) w wieku do 12 lat zostaje nałożony limit godziny gry dziennie i zakaz gry po godzinie 21. Gracze w wieku od 13 do 18 lat mogą grać dwie godziny dziennie i nie są odcinani o 21. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , ,