M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Lidl na Wyspach zamierza rocznie otwierać 60 nowych sklepów

Magdalena Weiss | 11 lipca 2017, 06:00

W tej chwili niemiecka sieć w Wlk. Brytanii liczy 670 sklepów, a obecny udział Lidla w brytyjskim handlu wynosi ok. 5 proc.

W 2016 r. w Wielkiej Brytanii powstało 30 nowych sklepów pod szyldem Lidl, co oznacza, że na Wyspach sieć chce podwoić swoje tempo wzrostu.

W tej chwili sieć składa się tam z 670 sklepów, a obecny udział Lidla w brytyjskim handlu wynosi ok. 5 proc.

W ubiegłym roku choć raz zakupy w Lidlu zrobił co drugi Brytyjczyk. Zdaniem Christiana Härtnagela, prezesa Lidl UK, fakt, że pozostała część społeczeństwa nie odwiedziła sieci, wynika z niedostatecznej dostępności placówek. Stąd plan przyspieszenia ekspansji.

Do 2019 r. niemiecki dyskonter chce przeznaczyć na ten cel 1,45 mld funtów. Z powodu inwestycji, a także brexitu zyski sieci w br. będą jednak niższe.

Lidl zwiększył w roku finansowym 2016 (zakończonym 28 lutego 2017 r.) obroty w Europie Środkowo-Wschodniej o 10 proc., do 9,2 mld euro. To już 14 proc. globalnych obrotów dyskontera osiągniętych w ub.r. Taki wynik w regionie to efekt wzrostów jedno- i dwucyfrowych w poszczególnych krajach. Pod tym względem prym wiodły Rumunia i Czechy, mniej dynamicznie rozwijał Lidl swój biznes na Węgrzech.

Czytaj więcej na temat: ,