Zagranica

Viagra nie będzie się reklamować podczas meczów NFL

Ma to związek z utratą ochrony patentowej.

Viagra, lek na zaburzenia erekcji produkowany przez koncern Pfizer, nie był reklamowany w amerykańskiej telewizji od 15 maja br. Reklam Viagry nie zobaczą także najprawdopodobniej widzowie NBC podczas transmisji meczu rozpoczynającego rozgrywki ligi futbolu amerykańskiego (NFL) 7 września br.

Będzie to duży cios dla NFL, gdyż Viagra była jednym z 40 największych reklamodawców. Według danych iSpot.tv w ubiegłym sezonie wydatki reklamowe Viagry związane z futbolem amerykańskim wyniosły 31 mln dol. Osoby z branży uważają, że wycofanie się Viagry z rynku reklamowego ma bezpośredni związek z zapowiedzią uruchomienia produkcji generycznej wersji leku. Izraelski producent Teva Pharmaceuticals ma wprowadzić na rynek tańszy wariant Viagry 11 grudnia br. 

Niejasny jest także los Cialisu, leku na poprawę potencji produkowanego przez amerykańską firmę Eli Lilly. Traci on ochronę patentową z końcem br. Reklamy Cialisu nie zniknęły całkowicie z amerykańskiej telewizji, ale są znacznie mniej widoczne. Analitycy mówią, że los marki zależy od tego, czy uda się repozycjonować ją jako lek bez recepty.

(AdAge)