Marka odzieżowa United Colors of Benetton rozpoczęła globalną kampanię we współpracy z United Nations Population Fund, której celem jest ochrona kobiet przed niechcianą ciążą.
Jak wykazują badania, na świecie ponad 214 mln kobiet nie ma dostępu do leków antykoncepcyjnych, a w krajach takich jak RPA 25 proc. wszystkich młodych kobiet porzuca szkołę z powodu niechcianej ciąży. Kampania ma na celu zapewnienie 120 mln kobiet dostępu do antykoncepcji do końca 2020 r.
Kampania “Power Her Choices” ma zwracać uwagę silnymi bodźcami wizualnymi, jak żarówka w kształcie macicy i seria filmów wideo ukazujących błyskające żarówki po wyświetleniu słów “jestem w ciąży” i “nie jestem gotowa”.
Celem kampanii jest obudzenie świadomości wśród młodych kobiet na świecie, zwiększenie motywacji do walki o swoje prawa, a także zwiększenie dostępności do leków antykoncepcyjnych.
(Marketing Week)