M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dove na Wyspach wycofuje kampanię

( red. ) | 12 lipca 2017, 06:00

Liczne protesty ze strony odbiorców zmusiły marketera do wycofania się z reklamy fotografującej kobiety karmiące.

Na Wyspach Unilever wycofuje się z emisji kampanii dla marki Dove, w której zostały wykorzystane wizerunki kobiet karmiących. Głosy krytyczne były związane z tym, że kreacji zarzucano wspieranie przeciwników karmienia piersią w miejscach publicznych.
W głównym komunikacie kampanii na billboardzie czytaliśmy: "75 proc. badanych uważa, że karmienie piersią w miejscach publicznych jest w porządku, 25 proc. mówi im: "precz"/ A jakie jest Twoje zdanie?".
ASA zarejestrowała 378 skarg, które wpłynęły w związku z emisją kampanii.
Dove broni się i mówi, że ich przekaz został źle zrozumiany i kampania najwyraźniej nie trafiła w odpowiedni kanał albo czas. Unilever zapewnia, że działania miały na celu podkreślenie konieczności świętowania różnorodności, różnych podejść i koncepcji wychowania. Unilever rozważy reemisję kampanii i przeanalizuje ponownie komunikaty kampanii.
W Anglii i Walii prawo stanowi, że dyskryminowanie kogoś z uwagi na konieczność nakarmienia dziecka piersią w miejscu publicznym jest niezgodne z prawem - nie wolno na przykład wypraszać karmiącej kobiety z restauracji, pomieszczenia albo zwracać jej uwagi np. w parku. Szkockie prawo z kolei klasyfikuje jako przestępstwo zapobieganie karmieniu lub utrudnianie nakarmienia dziecka piersią w miejscu publicznym.

(Campaign)