M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kantar Millward Brown: polska piłka nożna coraz popularniejsza wśród młodej widowni

Piotr Machul | 13 lipca 2017, 06:00

To jeden z wniosków płynących z badania Kantar Millward Brown na zlecenie Ekstraklasy SA oraz danych NC+.

Z badania Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Ekstraklasy SA oraz danych własnych NC+ wynika, że polska piłka nożna zyskuje coraz bardziej nowoczesną i młodą widownię. Świadczy o tym zarówno wzrost zainteresowania rozgrywkami wśród widzów kanałów sportowych NC+ w wieku 16-49, jak i fakt, że 66 proc. kibiców stadionowych w wieku 13-24 lata chodzi na mecze przynajmniej raz na kwartał. Zmienia się także sposób oglądania – dzięki aplikacji NC+ Go oglądalność jest sumarycznie większa o 8 proc.
Wiek bardzo silnie determinuje sposób pozyskiwania wiedzy na temat Ekstraklasy. Obok telewizji, która nadal pozostaje medium dla wszystkich, coraz większe znaczenie dla młodych odbiorców mają portale oraz serwisy internetowe (kosztem zasięgu prasy codziennej i radia wśród tej grupy).
Nowoczesny kibic jest coraz częściej online. 75 proc. fanów korzysta z internetu. Niemal wszyscy miłośnicy Ekstraklasy korzystający z portali społecznościowych mają konto w Facebooku. Drugim najczęściej używanym medium społecznościowym jest YouTube. Dzięki internetowi widzowie mogą nie tylko śledzić informacje o rozgrywkach, ale także oglądać mecze na żywo. Podczas 37. kolejki ostatniego sezonu aplikacja mobilna NC+ Go miała trzy razy tyle unikatowych użytkowników co sezon wcześniej.
Jak wynika z badania, szukanie w Facebooku treści podczas meczu jest popularniejsze niż publikowanie postów. 29 proc. korzystających z Facebooka w trakcie spotkania (na stadionie oraz przed telewizorem) wyszukuje wiadomości. Tylko co piąty (21 proc.) widz w Facebooku publikuje treści dotyczące tego meczu. Niewiele większy odsetek oglądających mecze na stadionie (24 proc.) dzieli się wrażeniami ze znajomymi.  
Spośród 210 tysięcy fanów oficjalnego profilu Ekstraklasy w Facebooku 90 proc. to mężczyźni, z czego większość (36 proc.) jest w wieku 18-24 lat. Niemal co piąty (24 proc.) ma od 25 do 34 lat. Zdaniem operatora NC+ zaangażowanie fanów widać także na profilu Canal+Sport, którego posty dotyczące Ekstraklasy docierają średnio do 300 tysięcy osób.

Czytaj więcej na temat: , , , ,