M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever wypowiada wojnę stereotypom w reklamie

Katarzyna Woźniak | 14 lipca 2017, 06:00

Unilever wspólnie z UN Women oraz grupą największych światowych koncernów ogłosił start projektu Unstereotype Alliance.

Unilever, wspólnie z UN Women oraz grupą największych światowych koncernów, ogłosił start projektu Unstereotype Alliance, w ramach którego firmy będą walczyć ze stereotypowym postrzeganiem płci w działaniach marketingowych. Do porozumienia przystąpili również inni światowi giganci, w tym WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft oraz J&J.

Spotkanie Unstereotype Alliance po raz pierwszy odbyło się w Cannes z inicjatywy UN Women i Unilever (MMP24 z 24 czerwca 2016). Uczestnicy omawiali tam rozwiązania, które dzięki działaniom reklamowym pozwolą na wprowadzenie pozytywnych zmian kulturowych, kształtując realistyczne, obiektywne wizerunki kobiet i mężczyzn.

Unstereotype Alliance startuje w rok po rozpoczęciu podobnej inicjatywy przez Unilever. Firma zobowiązała się wtedy do unikania stereotypowych skojarzeń dotyczących płci w reklamach wszystkich swoich marek na całym świecie. 
Pierwsze wydarzenie w ramach Unstereotype Alliance zorganizowano podczas tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions, by wyjść z inicjatywą poza grono członków-założycieli i zapoznać z nią przedstawicieli różnych branż i środowisk.