M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pharrell Williams i milenialsi w kampanii Haagen-Dazs

( red. ) | 14 lipca 2017, 06:00

Saatchi & Saatchi London tworzy dla marki claim "Everyday Made Extraordinary".

Marka lodów premium Haagen-Dazs zaprasza do nowej kampanii promującej lody wokalistę Pharrella Williamsa. W klipie występują również przedstawiciele pokolenia milenialsów, a główne hasło kampanii prowadzonej na Wyspach to "Everyday Made Extraordinary".

Przez wiele lat Haagen-Dazs ugruntowało się jako produkt premium w świadomości konsumentów tak bardzo, że nawet jej twórcy zapomnieli o skromnych korzeniach na Bronksie. Dotąd marka z portfolio General Mills zapraszała do współpracy piękne kobiety i takie osobowości jak Bradley Cooper - w ramach kreacji kampanii reklamowych.
Od maja Haagen-Dazs przechodzi rewolucję. Rezygnuje z nobliwego wizerunku, zrzuca ciemną szatę graficzną i przyodziewa się w odcień bordowy. Marka zaprosiła również do współpracy 50 artystów z całego świata, żeby zaproponowali swoje projekty opakowań dla bogatego portfolio smaków.

Kampanię fotografował m.in. Tom Munro - fotograf współpracujący z Dolce & Gabbana i Vogue. Ponieważ upodobania smakowe są zależne od lokalizacji, marketer będzie modyfikował plansze w spocie. Azjaci na przykład wybierają smaki lodów z zieloną herbatą, Francuzi wysoko cenią karmel zawarty w lodach. Kampania autorstwa Saatchi & Saatchi London ma trafić na 100 rynków - z wyjątkiem USA i Kanady, gdzie marka jest własnością Nestlé, i Japonii, gdzie jest zarządzana przez Suntory.
Jak przekonują przedstawiciele marki, po wprowadzeniu nowej komunikacji w maju sprzedaż lodów zaczęła rosnąć - w Wielkiej Brytanii miała odnotować skok o 50 proc., a o 18 proc. w całej Europie i Australii. W ciągu roku marketer zapowiada modyfikację komunikatów, ale podkreśla, że zostanie przy stylistyce pop i wysokiej jakości produkcji wizualnej.

(Campaign)