M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

WPP kupuje niemiecką agencję Thjnk

( red. ) | 14 lipca 2017, 06:00

W ten sposób największa grupa reklamowa świata chce złagodzić skutki Brexitu.

Thnjk to jedna z pięciu czołowych niezależnych agencji w Niemczech, założona w Hamburgu w 2012 r. Zatrudnia 400 osób w biurach w Berlinie, Dusseldorfie, Monachium, Nowym Jorku i Zurychu. Do jej klientów należą McDonald's, IKEA, Audi, Jack Link's i Commerzbank - drugi co do wielkości bank w Niemczech.

WPP obejmie 100 proc. udziałów w agencji, która ma 26 partnerów - wszyscy zaaprobowali transakcję. W 2014 r. Thjnk zawiązał joint venture z agencją Leo Burnett z Publicis Groupe, nazwany Leo's Thjnk Tank, do obsługi McDonald's w Niemczech. W spółce tej pracuje 70 osób. WPP i McDonald's są przekonani, że znajdą kompromisowe wyjście z sytuacji.

W miarę jak Brexit zbliża się szybkimi krokami, WPP zaczyna wzmacniać swą obecność na kontynencie, koncentrując się na Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Grupa chce zapewnić sobie dostęp do talentów, których możliwości lub chęci pracy w Zjednoczonym Królestwie mogą być w przyszłości ograniczone.

Przychody WPP w Niemczech wyniosły w ub.r. około 1,3 mld dol., co czyni ten kraj czwartym co do wielkości rynkiem dla grupy po Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii i Chinach. 

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,