M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Artykuły luksusowe sprzedają się na chińskich smartfonach

Paweł Piasecki | 17 lipca 2017, 06:00

Właściciele marek takich jak Gucci, Burberry i Longchamp dostrzegli nową szansę biznesową.

Sprzedaż artykułów luksusowych w Chinach wzrosła od początku br. dzięki łatwemu dostępu do kredytów i dobrej koniunkturze na rynku nieruchomości. Słabszy juan także zachęcił Chińczyków do robienia zakupów w kraju. Bain & Co. przewiduje, że sprzedaż dóbr luksusowych w Chinach w br. wzrośnie o 6 do 8 proc. Ponadto chińscy konsumenci chętnie kupują online: według Deloitte, na internet przypada tam 13,5 proc. sprzedaży detalicznej, podczas gdy światowa średnia wynosi 8,6 proc. 

Producenci artykułów luksusowych wyciągnęli wnioski z tych faktów. Gucci właśnie otworzył sklep internetowy w Chinach, a Burberry i Longchamp zaczęli sprzedawać swoje produkty poprzez WeChat, największą chińską platformę społecznościową. Dzięki kampanii marketingowej na WeChat marka Burberry podwoiła w ostatnim kwartale sprzedaż detaliczną w internecie w Chinach.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,