Najmocniej niemieckie sieci obecne są w Europie. Największa ich liczba działa w Czechach, Austrii i na Węgrzech – jest ich w tych krajach po siedem. Pięciu detalistów zdecydowało się na ekspansję w Szwajcarii i Chorwacji. Polska, podobnie jak Hiszpania, Francja, Słowacja, Rumunia, Belgia i Holandia, gości u siebie czterech detalistów: Grupę Metro, Grupę Schwarz (Lidl i Kaufland), Rossmanna oraz Aldi Nord.
Z wyliczeń LZ Retailytics wynika, że odpowiadają oni łącznie za 20,3 proc. polskiego rynku. Za ponad połowę tego udziału – 10,9 proc. – odpowiadają należące do Grupy Schwarz sieci Lidl i Kaufland. W ubiegłym roku miały w Polsce 5,8 mld euro obrotów.
Dominuje też wśród niemieckich sieci w takich krajach jak Francja czy Hiszpania, a w Rumunii i Bułgarii udział w rynku samych tylko sieci Grupy Schwarz przekracza jedną czwartą. Sklepy pod szyldem Lidla i Kauflandu obecne są nie tylko w Europie, ale też (od niedawna) w USA. Wszyscy niemieccy detaliści z branży FMCG osiągnęli łącznie w 2016 roku ok. 190 mld euro brutto. Niemal jedna trzecia tej kwoty (61 mld euro) to dorobek Lidla z 26 europejskich rynków zagranicznych detalisty.