Kraj

Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów

Pierwszym klientem jest Adform.

Cloud Technologies będzie dostarczać dane o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników urządzeń mobilnych. Reklamodawcy będą mieli dostęp do informacji pochodzących z 30 krajów na świecie, w tym 50 mln anonimowych profili polskich internautów korzystających ze smartfonów i tabletów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform, jedna z największych na świecie firm pośredniczących w sprzedaży reklam w internecie.

Dotychczas Cloud Technologies za pośrednictwem swojej platformy OnAudience.com dostarczała reklamodawcom wyłącznie dane o zainteresowaniach użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów oraz stron mobilnych. Obecnie notowana na NewConnect spółka gromadzi i analizuje również informacje z urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Jak wynika z czerwcowego raportu Global Digital Snapshot, w tej chwili już ponad 5 mld osób na całym świecie korzysta z urządzeń mobilnych. Stanowi to prawie 70 proc. globalnej populacji. Polska nie odstaje od światowej średniej, wręcz przeciwnie, z urządzeń mobilnych korzystamy wyjątkowo chętnie. Z badań IAB wynika, że w Polsce aż 79 proc. internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów.

Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów
Oferowane przez Cloud Technologies cyfrowe informacje pochodzą z aplikacji instalowanych na smartfonach i tabletach. Umożliwią one marketerom targetowanie reklam z jeszcze większą precyzją dzięki kierowaniu ich do odbiorców aktualnie korzystających z określonych aplikacji. Dane mobilne OnAudience.com, platformy opracowanej przez Cloud Technologies, pochodzą z 30 rynków świata, największe z nich to Włochy oraz Turcja, gdzie spółka ma ponad 100 mln anonimowych profili mobilnych internautów. Każdy taki profil przypisany jest do konkretnego urządzenia i użytkownika. Ponieważ korzystamy z wielu urządzeń, przeciętny internauta ma kilka profili. Firmy specjalizujące się w analityce Big Data potrafią je zidentyfikować i połączyć, co umożliwia im śledzenie naszej aktywności w sieci z jeszcze większą dokładnością. Na polskim rynku dostępnych jest ponad 50 mln profili podzielonych na grupy utworzone na podstawie charakteru posiadanych przez internautę aplikacji. Taksonomia aktualnie obejmuje 49 grup, które segmentowane są zgodnie z modelem obecnym w AppStore i Google Play. Największe z nich to Tools, Communication oraz Music and Audio. Ponadto platforma OnAudience.com daje użytkownikom możliwość tworzenia indywidualnych segmentów.

Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów
Firmy coraz chętniej reklamują się na urządzeniach mobilnych, o czym informuje Związek Pracodawców Branży Internetowej w badaniu IAB AdEx Benchmark Report (Europe). Dowiadujemy się z niego, że wydatki na reklamę mobilną wzrosły w 2016 r. o 52,9 proc. w porównaniu z 2015 r., osiągając kwotę 5,4 mld euro. Według analityków już w najbliższej przyszłości wydatki na kampanie na smartfonach i tabletach mają przewyższyć budżety na reklamę desktopową.