Zagranica

Discovery Communications może przejąć Scrippsa

Scripps Networks Interactive jest w Polsce właścicielem stacji TVN.

Scripps i Discovery prowadziły już rozmowy w sprawie połączenia w 2014 r., ale nie wyszły one poza wstępny etap, gdyż rodzina kontrolująca Scrippsa nie była gotowa do finalizacji transakcji. Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat obecnych negocjacji; ich końcowy wynik pozostaje także niepewny. Według S&P Global Market Intelligence, Discovery Communications warte jest ok. 15 mld dol. Wartość rynkowa Scripps szacowana jest na 8,8 mld dol.

Gdyby transakcja doszła do skutku, powstałaby zatem firma o wartości prawie 25 mld dol. specjalizująca się w programach dokumentalnych i kanałach tematycznych. Uważa się, że wspólne doświadczenie obu partnerów w tematyce kulinarnej i podróżniczej jest ich atutem dla młodego pokolenia użytkowników Facebooka i Snapchata. Scripps jest właścicielem HGTV (Home & Garden TV) i Travel Channel, ma także większościowe udziały w Food Network. Potrzebuje wzrostu, by wzmocnić pozycję w negocjacjach z operatorami telewizji kablowej i satelitarnej. Najważniejsze marki Discovery Communications to flagowy Discovery Channel oraz Animal Planet i TLC. 

(WSJ)