Kraj

Kofola w Polsce zamyka trzecią już fabrykę

Rok temu pod młotek poszedł zakład w Bielsku Podlaskim, w 2009 r. - w Tychach, teraz Czesi zamykają fabrykę w Grodzisku Wielkopolskim.

Produkcja w Polsce będzie skoncentrowana w kutnowskim zakładzie spółki Hoop, która wchodzi w skład Grupy Kofola. W Grodzisku Wielkopolskim pracę straci 136 pracowników.

– Decyzja ta jest naturalną konsekwencją inwestycji realizowanych w ostatnich latach, dzięki którym zakład w Kutnie został zmodernizowany – tłumaczy Jiří Vlasák, członek zarządu Grupy Kofola.

Proces przeniesienia produkcji zostanie przeprowadzony do końca 2017 r.

Kofola zapewnia jednak, że wdraża szeroki program wsparcia dla załogi grodziskiego zakładu. Jego celem jest zapewnienie “gratyfikacji finansowych oraz pomocy przy zmianie miejsca zatrudnienia przez pracowników”.

To nie pierwszy raz, kiedy Kofola zamyka fabrykę w Polsce i zwalnia ludzi. Dopiero co, bo w 2016 r., Kofola zamknęła fabrykę w Bielsku Podlaskim, gdzie zwolnienia dotknęły ok. 137 pracowników. Wtedy Kofola także tłumaczyła, że “kontynuacja produkcji w Kutnie i Grodzisku Wielkopolskim, gdzie zakłady rozbudowano i zmodernizowano w ostatnich latach, pozwoli utrzymać wysoką jakość produktów, zwiększyć przewagę konkurencyjną i zredukować wpływ rosnącej presji cenowej na polskim rynku”.

Wcześniej, bo w 2009 r., Kofola zamknęła zakład w Tychach. Produkcję z tyskiej fabryki również przeniosła do Kutna. Pracę straciło 160 osób.

To nie koniec zmian. W ramach modyfikacji strategii biznesowej w Polsce firma podjęła także decyzję o poszerzeniu portfolio i przejęciu spółki Premium Rosa. Tym samym oferta produktów Grupy Kofola poszerza się o nowy asortyment z kategorii zdrowej żywności. W skład portfolio Premium Rosa wchodzą m.in. syropy, soki NFC oraz konfitury produkowane według tradycyjnych receptur, a także wyroby pozyskiwane bezpośrednio z roślin leczniczych z certyfikowanych gospodarstw ekologicznych.

– Przejęcie Premium Rosa to element strategii zmierzającej do poszerzania oferty Grupy Kofola o kolejne atrakcyjne propozycje produktowe. Sfinalizowanie tej transakcji nie zamyka jednak planów akwizycyjnych Grupy Kofola w Polsce. Cały proces reorganizacji ma pozytywny wpływ na rozwój i wzrost wartości spółki. Należy pamiętać, iż Grupa Kofola jest obecna na kilku europejskich rynkach i ma stabilną sytuację finansową. Koncentracja biznesu w Polsce dodatkowo wzmacnia silną pozycję Grupy – dodaje Jiří Vlasák.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Obecna jest między innymi na Słowacji, w Czechach, Polsce i Chorwacji. Portfolio produktów Hoop Polska obejmuje: linię napojów gazowanych Hoop – z flagową Hoop Colą oraz uzupełniającymi ofertę napojami owocowymi w wielu wariantach smakowych, syropy Paola, napoje dla dzieci Jupik Funny Fruit i Jupik Lucky Fruit, wodę smakową dla dzieci Jupik Aqua, wodę mineralną Arctic oraz produkty z linii Arctic+.