Zagranica

Budżet marki Infinity trafia do 72andSunny

Marka Nissana bez przetargu przenosi budżet promocyjny z agencji Crispin Porter & Bogusky.

Marka luksusowych samochodów Infinity z portfolio Nissana przeniosła bez ogłaszania przetargu budżet promocyjny do agencji 72andSunny. Do tej pory globalnym operatorem budżetu marki była agencja Crispin Porter & Bogusky. CP&P pozostaje jednak operatorem budżetu Infinity na terenie Stanów Zjednoczonych. CP&B wygrało przetarg na obsługę marki w 2014 r.
Proces przekazania budżetu prowadzony był przez Vincenta Gilleta, wiceprezesa ds. marketingu globalnego; obejmował obsługę globalnego marketingu i planowania mediów dla luksusowej marki samochodów, a także jej kreatywnego rozwoju w Chinach, Europie i Ameryce Północnej.

Szczegóły postępowania wciąż pozostają niejasne, m.in. prawne.
Jak twierdzą komentatorzy w Stanach, nie jest to dobra informacja dla agencji CP&B. Kiedy agencja wygrała przetarg na obsługę marki Infinity w 2014 r., ta była jej największym klientem. Po tym wygranym przetargu firma otworzyła biuro w Szanghaju, zatrudniła nowych kreatywnych, strategów i wykonawców, przenosząc centrum działalności światowego biznesu do Los Angeles.
Nissan wydał w ubiegłym roku ponad 177 mln dolarów na marketing marki Infiniti.

(AdWeek)