Kraj

Relaunch Łomży ma zdefiniować nową pozycję rynkową oraz grupę odbiorców marki

Koncept kreatywny "Swoją drogą" ma odzwierciedlać wyzwania, z jakimi mierzy się pokolenie trzydziestolatków.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fo-irgPtOLHk%22%7D
Na początku czerwca br. opisywaliśmy tegoroczny relaunch marki piwa Łomża, należącej do grupy piwowarskiej Van Pur. Teraz marketer nieco szerzej zdradza zamierzenia, jakie mu przyświecały.

Koncept kreatywny pt. “Swoją drogą”, opracowany przez agencję Deloitte Digital, ma opowiadać o wyzwaniach, z jakimi mierzy się pokolenie współczesnych trzydziestolatków: bohaterowie kampanii na swój sposób interpretują rady, jakie przekazali im rodzice. Tematem pierwszej odsłony kampanii było np. posiadanie własnego mieszkania.  

– Łomża dostępna jest na rynku od 49 lat. W tym czasie udało nam się zdobyć ugruntowaną pozycję i podbić serca kolejnych pokoleń piwoszy. Nowa strategia komunikacji to dowód, że nie spoczywamy na laurach – przekonuje Maciej Dymalski, dyrektor marketingu Van Pur.

Nową identyfikację wizualną – logotyp, typografię marki oraz etykietę – zaprojektowała agencja Wilk Studio, a za projekt nowych butelek odpowiada agencja This. Realunchowi marki towarzyszą działania w punktach sprzedaży. Kampanię trademarketingową i materiały BTL przygotowała agencja RiverWood Marketing.

Marketer zdecydował się też na kampanię outdoorową – “odnowioną” Łomżę reklamują podczas wakacji billboardy przy najbardziej uczęszczanych trasach drogowych. Zmianę podejścia i próbę pozyskania nowej grupy celowej marki odzwierciedla rewizja w zakresie alokacji budżetu mediowego – w tym roku marka zdecydowała się skoncentrować swoje działania reklamowe w internecie. Dom mediowy MediaCom przygotował plan kampanii, w ramach którego – jak zapowiada – ma się udać dotrzeć z emisją reklam do takiej samej liczby odbiorców co podczas kampanii telewizyjnych marki w latach ubiegłych. Podstawowym formatem reklamowym jest spot wideo, dostępny w serwisach VoD, a także kampania display w największych portalach tematycznych.

W ub.r. Van Pur istotnie ograniczył swoje nakłady reklamowe – w 2016 r. wydał na media 7,4 mln zł (dane cennikowe wg Kantar Media), o 30 proc. mniej niż w 2015 r. (10,5 mln zł).