M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wirtualna Polska: reklama daje wolność mediom

Maciej Burlikowski | 8 sierpnia 2017, 06:00

Internetowy wydawca i nadawca kanału TV przekonuje, że reklamy są jednym z gwarantów istnienia wolnych i niezależnych mediów.

Grupa Wirtualna Polska, właściciel jednego z dwóch najpopularniejszych w rodzimej sieci portali internetowych oraz kanału telewizyjnego Telewizja WP, rusza z kampanią reklamową, w której przypomina i przekonuje odbiorców, że reklamy stanowią podstawowe źródło utrzymania mediów, a tym samym są jednym z gwarantów istnienia niezależnych i autonomicznych podmiotów na rynku medialnym. Kampanię promują m.in. hasła "Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam" oraz "Reklama daje wolność mediom". Wydawca przekonuje także, że bez oglądalności reklam nie będzie mowy o różnorodności treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizmie dziennikarskim. Zwraca również uwagę na powiązanie pluralizmu medialnego z jego wpływem na pluralizm debaty publicznej oraz w konsekwencji jakość demokracji.

- Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli - sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - wyjaśnia Małgorzata Pogorzelska, ad product communications manager w Grupie WP.

Na potrzeby kampanii wydawca przygotował kilkanaście bannerów i infografik. Autorem koncepcji kreatywnej jest Andrzej Pągowski. Dopełnienie kampanii stanowią publikacje w serwisach Wirtualnej Polski poświęcone wolnym mediom, a także funkcjonowaniu rynku reklamy.

Według różnych badań polscy internauci są wśród przodujących użytkowników ad-blockerów (oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych) w Europie.

Czytaj więcej na temat: , ,