M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

356 tys. z 1,4 mln klientów UPC używa dekoderów Horizon

Maciej Burlikowski | 9 sierpnia 2017, 06:00

Tylko w minionym kwartale przybyło ich ponad 50 tys.

Na koniec czerwca br. 356,2 tys. klientów największego w kraju operatora sieci kablowej UPC Polska korzystało z dekoderów Horizon umożliwiających zaawansowane usługi multimedialne, wprowadzonych na początku 2015 r. W porównaniu z końcem marca br. przybyło ich 53 tys. Łącznie po I poł. roku UPC miało 1,429 mln klientów, o 1,3 tys. mniej niż w marcu i o 10 tys. mniej niż pod koniec ub.r. 1,212 mln z nich stanowili odbiorcy telewizji (spadek o 1,8 tys. kwartalnie i o 2,4 tys. w ciągu półrocza), 1,117 mln to użytkownicy internetu (wzrost o 6 tys. kwartalnie i o 12,4 tys. w pół roku), a 627,9 tys. korzystało z telefonii UPC (ich liczba zmalał o 2,3 tys. w porównaniu z marcem br. i o 6,6 tys. w porównaniu z końcem ub.r.).

UPC Polska inwestuje w rozbudowę zasięgu swojej sieci, zwłaszcza światłowodowej, w rezultacie czego w zasięgu sieci operatora na koniec czerwca br. znajdowało się 3,224 mln gospodarstw domowych, o 66,5 tys. więcej niż w końcu ub.r.

- W drugim kwartale 2017 r. rozszerzyliśmy zasięg naszej sieci światłowodowej o 40 tys. gospodarstw domowych oraz zwiększaliśmy wartość naszej oferty. Warto tu podkreślić realizację programu podniesienia prędkości internetu dla naszych klientów, która zapewnia lepszy dostęp do świata cyfrowej rozrywki, a także wprowadzenie na rynek przełomowej usługi Replay TV, dzięki której więcej klientów wybrało platformę telewizyjną nowej generacji Horizon - mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Liberty Global, właściciel UPC Polska, wciąż czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie trzeciego co do wielkości rywala - Multimedia Polska (774,4 tys. klientów na koniec marca br.). Transakcję za ok. 3 mld zł (760 mln dol.) ogłoszono w październiku ub.r., a z nieoficjalnych przecieków z urzędu, które trafiają do mediów, wynika, że postępowanie może potrwać jeszcze kilka miesięcy. Może to zwiastować, że urząd postawi UPC twarde warunki - np. sprzedaży dublującej się sieci, czyli w miastach, w których działają zarówno UPC, jak i Multimedia, jak miało to miejsce przy poprzedniej dużej akwizycji UPC, gdy przejmowała ona sieć Aster (na przełomie 2010 i 2011 r.).

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,