Wraz z rozpoczęciem lata oraz pojawieniem się wysokich temperatur klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali po produkty niosące ochłodę i gaszące pragnienie.
Sprzedaż lodów impulsowych wzrosła w czerwcu w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 20 proc. oraz o ok. 3 proc. wobec czerwca 2016 roku. Obroty generowane przez wodę mineralną były o ok. 8 proc. wyższe niż maju 2017, jednak o ok. 4 proc. niższe niż w czerwcu ubiegłego roku. Na napoje gazowane klienci wydali o 10 proc. więcej niż w maju br. oraz o niemal 4 proc. więcej niż w czerwcu 2016 r.
Z kolei wartość sprzedaży piwa wzrosła w porównaniu do maja br. o ok. 6 proc. oraz o ok. 3 proc. w porównaniu do czerwca 2016. W przypadku wódek czystych obroty były o ok. 12 proc. wyższe w porównaniu do czerwca 2016. Na wódki smakowe w czerwcu 2017 r. klienci wydali o 18 proc. więcej niż w czerwcu ubiegłego roku oraz o 2 proc. więcej w porównaniu do maja.
W czerwcu 2017 klienci sklepów małoformatowych jednorazowo wydawali na zakupy średnio 12,87 zł, czyli o 1 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu oraz o 8,5 proc. więcej w porównaniu do czerwca ubiegłego roku.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.