Kraj

Miłkowska kieruje działem zajmującym się product placementem w OMD

W spółce OMD Poland, do której należą domy mediowe Optimum Media OMD, Macroscope OMD i Easymedia, powstał dział, który będzie...

W spółce OMD Poland, do której należą domy mediowe Optimum Media OMD, Macroscope OMD i Easymedia, powstał dział, który będzie oferował klientom wewnętrznym i zewnętrznym usługi związane z product placementem. Szefem działu pod nazwą Mozaic została Dominika Miłkowska, wcześniej prowadząca samodzielną działalność biznesową w dziedzinie public relations, a wiele lat przedtem związana z biurem reklamy telewizji Polsat. Miłkowska pracuje w OMD Poland na stanowisku group account directora. – Dostrzegliśmy rosnące zapotrzebowanie na usługi product placement. Klienci odczuwają spadek efektywności tradycyjnej reklamy telewizyjnej, co wynika przede wszystkim z zatłoczenia bloków reklamowych i coraz mniejszej akceptacji standardowych reklam oraz malejącego zaangażowania konsumentów w komunikację. Dlatego reklamodawcy szukają alternatywnych metod dotarcia z przekazem dotyczącym ich marek – mówi Miłkowska. Według niej przewagą Mozaic nad ofertą licznych pośredników na rynku product placementu jest bezpośredni kontakt działu OMD Poland z producentami formatów telewizyjnych. – Mamy możliwość wejścia w poszczególne projekty już na etapie ich tworzenia, łącznie z ingerencją w scenariusz. Możemy lokować produkt w samym sercu programu czy filmu – mówi Miłkowska. Obecnie Mozaic jest na etapie prezentacji oferty u klientów. Jeden z projektów będzie wkrótce realizowany, ale szczegóły na ten temat nie zostały ujawnione. Miłkowska uważa, że w dziedzinie product placementu bardzo trudno jest wypracować standardowy cennik usług: – Wycena projektów zależy od wielu aspektów: formy występowania produktu (jego roli w produkcji), czasu ekspozycji, modyfikacji scenariusza i rangi całego projektu. Niemniej jednak także pod względem kosztowym product placement stanowi atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnej reklamy. (PR)