Zagranica

Niższe od spodziewanych przychody Snap Inc. w II kwartale

Spadło także tempo wzrostu liczby użytkowników serwisu Snapchat.

W II kwartale 2017 r. Snap miał przychody w kwocie 181,7 mln dol. w porównaniu ze 149,6 mln dol. w poprzednim kwartale. Wprawdzie w ujęciu rok do roku zanotowano wzrost 153 proc., jednak Thomson Reuters prognozował lepszy wynik za miniony kwartał (186,2 mln dol.).

Snapchat miał w raportowanym okresie 173 mln aktywnych użytkowników dziennie. W II kwartale br. przybyło ich 7 mln, mniej niż w I kwartale (8 mln). Ok. 4 mln nowych użytkowników pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Kanady; na Amerykę Północną przypada 81 proc. przychodów Snap Inc. Przychód na użytkownika wyniósł 1,05 dol. (wzrost o 16 proc.). 

Wolniejszy wzrost niepokoi inwestorów ze względu na sukcesy Instagrama, którego Stories (“sklonowane” ze Snpachatu) miały w czerwcu br. 250 mln użytkowników w porównaniu z 200 mln w kwietniu.

Podczas konferencji prasowej CEO Evan Spiegel i dyrektor strategiczny Imran Khan podkreślali inne aspekty, m.in. zaangażowanie użytkowników (średnio zamieszczają 20 snapów dziennie). Zwracali też uwagę na rosnącą automatyzację wyświetlania reklam oraz znaczenie platformy samoobsługowej, umożliwiającej małym i średnim markom samodzielne kupowanie kampanii i zarządzanie nimi.

(Adweek)