Kraj

Henkel notuje rekordową sprzedaż

Producent Persilu, Silana i Pura osiągnął w II kwartale 2017 r. rekordowy poziom sprzedaży - 5,1 mld euro. Rekordowe było też całe półrocze - po raz pierwszy sześciomiesięczna sprzedaż przekroczyła 10 mld euro.

Henkel notuje rekordową sprzedaż
Do wyniku przyczyniły się wszystkie segmenty działalności – kosmetyki, środki czystości oraz kleje. Zwłaszcza popyt na te ostatnie produkty oraz środki do prania wpłynęły na rekord Henkla. Ale przede wszystkim decydującym elementem była akwizycja Sun Products Corporation – amerykańskiego producenta proszków do prania, przejętego kosztem 3,2 mld euro.

Przychody Henkla w II kwartale sięgnęły 5,1 mld euro, co oznacza wzrost o 9,6 proc. Jednak z pominięciem wspomnianej akwizycji producent osiągnąłby jedynie 2,2-proc. plus. W całym I półroczu także pobito rekord 10 mld euro (10,16 md euro).

Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 11 proc., do 909 mln euro, zysk na akcję zwiększył się zaś o 10,7 proc., do 1,55 euro. W Europie Zachodniej odnotowano lekki spadek sprzedaży o 1,2 proc. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła jednak o 5,2 proc., w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu zaś o 1,1 proc. Ameryka Północna dołożyła 3,2 proc. wzrostu, Łacińska – 6,1 proc., natomiast region Azji i Pacyfiku wzrósł o 4,8 proc.

– Podtrzymujemy nasze prognozy odnośnie do całego 2017 r. – powiedział prezes Henkla Hans Van Bylen. – Spodziewamy się organicznego wzrostu o 2-4 proc. Skorygowana marża zysku operacyjnego wzrośnie o ponad 17 proc., zysk na akcję uprzywilejowaną zaś od 7 do 9 proc. – dodał.