M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GroupM łagodzi standardy widoczności reklam w mediach społecznościowych

( red. ) | 21 sierpnia 2017, 06:00

Standardy uzgodnione przez GroupM i Unilevera w 2014 r. nie uwzględniały sposobu wyświetlania reklam wideo na Facebooku.

GroupM, należący do WPP największy na świecie nabywca mediów dla reklamodawców, i jeden z jego czołowych klientów Unilever ustalili trzy lata temu, że chcą stosować standardy widoczności (viewability) ostrzejsze niż proponowane przez Media Rating Council. MRC uważa reklamę wideo za widoczną, jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczne na ekranie przez co najmniej 2 sekundy, niezależnie od tego, czy włączony jest dźwięk i czy odtwarzanie jest automatyczne, czy wymaga wciśnięcia "play". Rekomendacja GroupM przewidywała, że reklamę ma uruchamiać użytkownik, dźwięk ma być włączony, a odtwarzacz w całości widoczny na ekranie.

Na zmianę podejścia GroupM wpłynęło przede wszystkim stosowanie przez Facebooka formatu "autoplay". Część marketerów używa z kolei napisów w reklamach, tak więc komunikat dociera do odbiorcy nawet przy wyłączonym dźwięku. Złagodzone standardy GroupM (dopuszczenie odtwarzania bez dźwięku i w trybie "autoplay") odnoszą się tylko do mediów społecznościowych; w innych wypadkach wobec reklam wideo obowiązują dotychczasowe normy. W odniesieniu do reklam graficznych oprócz wymogu widoczności 100 proc. powierzchni GroupM wprowadza dodatkowo minimalny czas wyświetlenia (1 sekunda).

Grupa wymaga też, żeby poziom widoczności reklamy był mierzony przez niezależną firmę mającą akredytację Media Rating Council.

Standardy służą "optymalizacji" wydatków w skali globalnej: pieniądze reklamodawców powinny trafiać do mediów, które mają najwyższy procent reklam spełniających normy widoczności.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,