M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google może ograniczyć darmowy dostęp do artykułów prasowych

( red. ) | 21 sierpnia 2017, 06:00

Internetowy potentat pracuje nad rozwiązaniami, które poprawiłyby jego napięte stosunki z wydawcami prasy.

Google rozważa wprowadzenie zmian w polityce “first-click-free”, umożliwiającej darmowy dostęp z wyników wyszukiwania do artykułów, które wymagają opłacenia prenumeraty, jeśli kilka się na link na stronie wydawcy. Jedną z opcji jest ograniczenie liczby artykułów ze swobodnym dostępem. Google argumentuje, że darmowe udostępnianie artykułów przyczynia się do sprzedaży prenumerat.

Alphabet Inc., właściciel Google,  testuje wspólnie z dziennikami "New York Times" i "Financial Times" takie rozwiązania jak dzielenie się danymi Google o tym, którzy użytkownicy są skłonni do zakupu prenumeraty, i używanie systemu Google Pay do zakupu prenumerat. 

Posunięciem Google zmierzającym do zyskania przychylności wydawców jest umożliwienie im wprowadzania ograniczeń dostępu (paywall) do artykułów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych w systemie Accelerated Mobile Pages (AMP). Tymczasem Facebook pracuje nad narzędziem, które umożliwiałoby użytkownikom zakup prenumeraty poprzez aplikację mobilną. 

Według eMarketera Google i Facebook zbierają prawie połowę globalnych wydatków na reklamy cyfrowe. Wydawcy uważają, że to właśnie dostarczane przez nich treści wysokiej jakości przyczyniają się do tego wyniku.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,