M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Duży spadek kursu akcji WPP

( red. ) | 24 sierpnia 2017, 06:00

Największa na świecie grupa reklamowa odczuwa skutki zaciskania pasa przez producentów dóbr konsumenckich, zwłaszcza w Ameryce Północnej.

W środę 23 sierpnia kurs akcji WPP PLC na giełdzie w Londynie spadł o 12 proc. Notowania WPP są uważnie obserwowane, gdyż ze względu na ogromną bazę klientów tej największej na świecie grupy reklamowej mogą być zwiastunem wydarzeń w wielu branżach. Od dawna wiadomo było o oszczędnościach w wydatkach reklamowych czołowych producentów takich jak Procter & Gamble, Unilever, Nestlé oraz Anheuser-Busch InBev, ale skala spowolnienia w WPP zaskoczyła inwestorów.

Kłopoty WPP odbiły się na firmach medialnych w Europie, zależnych w znacznym stopniu od reklam, które trafiają za sprawą różnych agencji i domów mediowych tego potentata do tytułów prasowych, stacji telewizyjnych i serwisów internetowych. Spadły m.in. notowania koncernu Axel Springer i brytyjskiego nadawcy telewizyjnego ITV PLC.

Grupa WPP obniżyła całoroczną prognozę wzrostu przychodów ze sprzedaży netto do 1 proc. lub mniej, winiąc za to za zaciskanie pasa przez wszystkich reklamodawców, od branży piwnej po producentów szamponów. Już wcześniej, w marcu br., WPP zaniepokoiło inwestorów nad wyraz skromną prognozą wzrostu na poziomie 2 proc.

Mimo spodziewanego spadku tempa wzrostu przychodów grupa WPP podtrzymała prognozę poprawy marży operacyjnej o 0,3 pkt proc. Podniosła też dywidendę do 22,7 pensa z 19,55 pensa w pierwszej połowie roku.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,