M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Apple i Nike na czele listy ulubionych marek milenialsów

( red. ) | 24 sierpnia 2017, 06:00

Tak wynika z raportu "2017 Top 100 Millennial Brands" przygotowanego przez amerykańską agencję Moosylvania.

Agencja przeprowadziła ankietę wśród łącznie 15 tys. respondentów od 2013 r. Byli oni proszeni o podanie swoich trzech ulubionych marek. Pierwsza dziesiątka rankingu ukształtowała się następująco: Apple, Nike, Samsung, Target, Amazon, Sony, Wal-Mart, Microsoft, Coca-Cola i Google.

Choć inne badanie przeprowadzone przez Cadent Consulting Group pokazało, że 51 proc. milenialsów nie ma określonych preferencji co do marek,  CEO agencji Moosylvania Norty Cohen uważa, że jednak pewne marki zyskują w tej grupie szczególną aprobatę. Warunek: muszą odzwierciedlać to, jak milenialsi postrzegają siebie (a jedna czwarta z nich uważa, że jako grupa także są marką). Ważne aspekty to m.in. społeczna odpowiedzialność marek i przyczynianie się do umacniania pożądanego statusu w mediach społecznościowych. Największe błędy, jakie mogą popełnić marketerzy, to lekceważenie potęgi marketingu szeptanego, bezpośredniej komunikacji online i influencerów.

Bycie wielkim reklamodawcą niekoniecznie jest równoznaczne z byciem faworytem milenialsów, wynika z raportu Moosylvanii. Przykładowo, zorientowany kontrkulturowo detalista Hot Topic wylądował w rankingu na 29. miejscu, a potentat piwny Anheuser-Busch dopiero na 94. Zaskoczeniem dla autorów raportu była wysoka, siódma pozycja sieci Wal-Mart.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,