M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Żywiec rozpoczyna przetarg mediowy

Maciej Florek | 25 sierpnia 2017, 06:00

W postępowaniu wezmą udział dwie struktury - Starcom Mediavest Group i Dentsu Aegis Network.

Grupa Żywiec rozpoczęła lokalny przetarg w zakresie obsługi mediowej. Przetarg dotyczy współpracy od początku 2018 r. i obejmuje całość mediów. Do lokalnego przeglądu ofert zaproszono dwie struktury mediowe Starcom Mediavest Group (obejmującą dotychczasowego partnera Spark Foundry, dawny Mediavest) oraz Dentsu Aegis Network, wybrane do współpracy w wyniku globalnego przetargu mediowego przeprowadzonego przez Heineken Group, z którą Grupa Żywiec jest powiązana kapitałowo.

- Współpracę z dotychczasowym partnerem oceniamy pozytywnie, jednak w zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości rynkowej, która wyglądała zupełnie inaczej pięć lat temu, chcemy upewnić się, iż korzystamy z optymalnych rozwiązań w zakresie budowania silnych marek, oraz sprawdzić konkurencyjność oferty obydwu partnerów wybranych na poziomie globalnym zarówno pod względem strategicznym, jak i kosztowym - komentuje Katarzyna Bem, kierownik ds. komunikacji marketingowej w Grupie Żywiec.

Planowany termin wyłonienia zwycięzcy to koniec roku 2017.

W 2016 r. wydatki reklamowe Grupy Żywiec wyniosły 250 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media). W pierwszych sześciu miesiącach br. marketer wydał na reklamy 125,9 mln zł. Grupa Żywiec jest właścicielem takich marek jak Żywiec, Warka, Tatra, EB czy Specjal.