M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon będzie ciąć ceny w Whole Foods

( red. ) | 28 sierpnia 2017, 06:00

Posunięcie to - jak wyjaśnia Jeff Wilke, szef Amazon Worldwide Consumer - ma sprawić, by zdrowa, ekologiczna żywność stała się dostępna dla każdego.

Obniżki cen produktów spożywczych, zarówno tych pierwszej potrzeby, jak i z wyższej półki, wejdą w życie niezwłocznie po finalizacji zakupu Whole Foods Market 28 sierpnia. Firma zapowiedziała też, że jej program Amazon Prime z liczbą uczestników szacowaną przez analityków na 60 mln stanie się programem lojalnościowym dla klientów Whole Foods. Nowe oferty w sieci supermarketów będą dostępne poprzez Prime.

Po ogłoszeniu planu spadły ceny akcji sześciu sieci sklepów spożywczych, w tym Kroger i Wal-Mart Stores. Firmy straciły w wyniku tego łącznie ok. 12 mld dol. na wartości rynkowej. Akcje te zniżkowały już po ogłoszeniu w czerwcu br. przejęcia Whole Foods Market przez Amazon za 13,7 mld dol., a zdaniem analityków to nie koniec spadków.

Właściciele sieci supermarketów i inwestorzy obawiają się, że Amazon może rozpocząć wojnę cenową, chcąc poszerzyć bazę klientów Whole Foods, którą do tej pory przeważnie stanowiły osoby o wyższych dochodach. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,