Kraj

UPC przeprowadzi gruntowny rebranding

Odświeżeniu marki będzie towarzyszyła duża akcja reklamowa.

Największy w kraju operator sieci kablowej UPC Polska planuje rebranding. Ma on przynieść gruntowne odświeżenie i repozycjonowanie marki. W nowym wizerunku UPC zdecydowanie mocniej akcentuje, że dostarcza rozrywkę, a nie jest firmą stricte technologiczną.

Zmianie ulegnie logotyp marki i praktycznie cały system identyfikacji wizualnej. Zgodnie z auktaulnymi trendami logo zostało bardzo uproszczone i unowocześnione. Marka zyska także nowy claim: “Radość z każdej chwili”.

Repozycjonowanie marki związane jest ze zmianą modelu rodziny. To już nie telewizor w salonie stanowi najczęściej główne miejsce rozrywki gromadzące rodzinę przed ekranem, lecz coraz częściej dzieci i rodzice mają swoje własne ekrany (laptopy, smartfony, tablety) i korzystają z nich równocześnie, ale oglądają co innego. Z tym oczywiście wiąże się zmiana modelu “konsumpcji” treści telewizyjnych – odejście od tradycyjnej, linearnej telewizji na rzecz usług i serwisów “na żądanie” i OTT. I właśnie tym zmianom na przeciw ma wychodzić nowe pozycjonowanie UPC. Nowy branding zostanie wprowadzony, mniej więcej w tym samym czasie, we wszystkich krajach naszego regionu, w których Liberty Global, amerykański właściciel UPC, ma swoje filie.

Rebranding UPC będzie wsparty kampanią w mediach. Za projekt odpowiadają: agencja TBWA (będąca globalną agencją UPC), w tym węgierski oddział TBWA Budapeszt, który pracuje dla UPC w regionie Europy Środkowej, natomiast media planuje i kupuje dom mediowy OMD.

Na koniec I poł. br. UPC Polska obsługiwało 1,429 mln klientów, a w zasięgu sieci operatora znajdowało się 3,224 mln gospodarstw domowych.

Od października ub.r. Liberty Global czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie trzeciego co do wielkości rywala UPC w Polsce – Multimedia Polska (774,4 tys. klientów na koniec marca br.) za ok. 3 mld zł (760 mln dol.).