M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Orange uzyskał korzystne stanowisko od KER

Maciej Burlikowski | 29 sierpnia 2017, 06:00

Polkomtel: nie podpisaliśmy Kodeksu Etyki Reklamy, więc nas on nie dotyczy.

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama sieci komórkowej Plus (Polkomtel) mogła "dyskredytować lub ośmieszać" Orange (i dwóch pozostałych konkurentów Plusa), m.in. poprzez użycie określenia, że operator jest "passé", oraz że mogła wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, iż u konkurencyjnego operatora "można nieźle utknąć".

Chodzi o kampanię Plusa z wiosny br., w ramach rywalizacji sieci komórkowych o użytkowników ofert "na kartę" (prepaid) zmuszonych przepisami antyterrorystycznymi do zarejestrowania swoich numerów. Plus przekonywał w niej, że nawet zarejestrowanie numeru u danego operatora nie oznacza, że klient "utknął u niego" i że zawsze można zmienić operatora. W reklamie obok satyryka Szymona Majewskiego wystąpiła aktorka Magdalena Lamparska. Barwy konkurencyjnych sieci symbolizowały kolory sukienek przymierzanych przez aktorkę (Orange - "passé"; T-Mobile - "przereklamowana"; Play - "można nieźle utknąć...").

Kreację reklam przygotowała agencja reklamowa Scholz & Friends, spot wyreżyserował Bartek Prokopowicz, produkcją zajęło się studio TFP (producent: Ryszard Kłosowski), a planowaniem i zakupem mediów - dom mediowy Vizeum.

Spot został usunięty z kanału Plusa na YouTube.

Orange, skarżąc tę reklamę do KER, podnosił, że jest to reklama porównawcza. Zespół orzekający KER rozpatrujący skargę nie podzielił tego stanowiska, stwierdził natomiast, że reklama naruszyła Kodeks Etyki Reklamy.

Polkomtel w przesłanym do KER stanowisku stwierdził, że nie jest sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy, nie ma więc obowiązku go stosować, a tym samym nie mógł go naruszyć.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,