Przetargi

Initiative przejmuje obsługę mediową Carlsberga

Producent piwa kończy współpracę z Omnicomem.

Carlsberg po przeprowadzeniu globalnego przetargu na planowanie i zakup mediów wybrał do współpracy dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands). Do tej pory za obsługę Carlsberga odpowiadała sieć OMD należąca do Omnicomu. W Polsce obsługą tego klienta zajmuje się dom mediowy PHD Media Direction, który nie brał udziału w postępowaniu, ponieważ Omnicom wystawił do przetargu OMD. Zmiana partnera mediowego dokona się w styczniu 2018 r. Daria Rasmussen, global media director Carlsberga, potwierdziła nam, że data ta dotyczy wszystkich rynków, w tym polskiego.

Nazw ani liczby agencji zaproszonych do tego przetargu klient nie chciał podać. O jego rozpisaniu informowaliśmy w MMP24 z dnia 2 marca br. Audytorem była firma Ebiquity.

Grupa Media Direction pracuje dla Carlsberga w Polsce od ponad 12 lat.

Wydatki reklamowe Carlsberga w Polsce w 2016 r. wyniosły niespełna 85 mln zł, w pierwszej połowie 2017 r. marketer wydał na reklamy 57,1 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).