Kraj

Wirtualna Polska z 13-proc. wzrostem przychodów

Nowe produkty e-commerce i reklamowe mają podtrzymać wzrost przychodów i polepszyć zysk netto. Nie będzie to łatwe - działalność telewizyjna grupy pozostaje mocno deficytowa.

Grupa Wirtualna Polska w I połowie br. uzyskała 214,4 mln zł przychodów, tj. o 13,3 proc. więcej niż w pierwszym półroczu ub.r. Gotówkowe przychody ze sprzedaży wzrosły o 15,6 proc., do 198,3 mln zł. EBITDA spółki wyniosła 55,4 mln zł i była o 2,5 proc. niższa niż ubiegłoroczna.

O ile segment online (portal WP, inne serwisy tematyczne oraz działalność e-commerce) wygenerował dodatni wynik (63 mln zł EBITDA, o 10 proc. więcej niż w ub.r.), o tyle działalność telewizyjna (produkcja i nadawanie naziemnego kanału TV) ciągnęła bilans grupy w dół – 7,8 mln zł straty po pierwszym półroczu.

W rezultacie zysk netto grupy zmalał rok do roku o 20 proc. – do 16,7 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding, zapowiada, że w drugim półroczu WP chce utrzymać wzrost przychodów dzięki nowym produktom dla klientów e-commerce i nowym formatom wizerunkowym z wysokim „viewability”.