Kraj

Spadają przychody Multimedia Polska

Operator utrzymał jednak poziom zyskowności.

Multimedia Polska, trzeci pod względem wielkości operator telewizji kablowej i dostawca internetu w kraju, na koniec czerwca br. obsługiwał 766 tys. klientów. W ciągu kwartału ubyło mu ich ok. 8,4 tys. W trakcie pierwszego półrocza przychody operatora wyniosły 343,3 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 2 proc. w porównaniu do tego samego okresu ub.r.

Skorygowana EBITDA za I półrocze 2017 r. wyniosła 173,6 mln zł wobec 173,4 mln zł rok wcześniej.

Od października ub.r. amerykańska grupa Liberty Global, właściciel UPC Polska, największego w kraju operatora kablowego, czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie Multimedia Polska za ok. 3 mld zł (760 mln dol.).

– W związku z oczekiwaniem na decyzję UOKiK umożliwiającą nam przystąpienie do sprzedaży akcji spółki, nasze działania operacyjne poddane są bardzo silnej presji ze strony otoczenia biznesowego, świadomego naszej szczególnej sytuacji – tłumaczy Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W I półroczu br. struktura przychodów operatora z poszczególnych segmentów była następująca: przychody z segmentu telewizji stanowiły 54,2 proc., z Internetu 30,5 proc., z telefonii 12 proc., a pozostałe przychody stanowiły 3,3 proc.
Największy spadek przychodów, o 1,9 proc., spółka zanotowała w segmencie telewizyjnym.