Kraj

Orange Polska z nową strategią do 2020 r.

Plan zakłada stabilizację przychodów ze sprzedaży w 2019 r. i ich wzrost w kolejnych latach, m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów i usług konwergentnych oraz rozwój sieci światłowodowej.

Firma telekomunikacyjna Orange Polska upubliczniła zarys swojej nowej strategii biznesowej “Orange.one” do 2020 r. Zakłada on ustabilizowanie przychodów ze sprzedaży w przyszłym roku, a w kolejnych powrót na ścieżkę wzrostu.

Na rynku masowym (klienci indywidualni) do końca 2020 r. firma chce zwiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych (łączone pakiety różnych usług) o dodatkowe 1-1,5 mln (wobec 858 tys. na koniec czerwca br.), 5-, a nawet 6-krotnie zwiększyć liczbę klientów usług światłowodowych (wobec 140 tys. na koniec czerwca br.), zwiększyć liczbę klientów usług TV o dodatkowe 300-600 tys. (wobec 792 tys. na koniec czerwca br.) i uzyskać pierwsze miejsce w rankingu NPS Net Promoter Score (wskaźnik polecania, rekomendacji usług przez klientów) na rynku.

Na rynku klientów biznesowych Orange zakłada w ciągu najbliższych 3,5 lat osiągnięcie udziału klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 55 proc. (wobec 24 proc. na koniec czerwca br.), zwiększenie o dodatkowe 0,6 mln liczby klientów komórkowych usług głosowych (wobec 2,4 mln koniec czerwca br.) i także osiągniecie pierwszego miejsca w rankingu NPS.

EBITDA spółki miałaby zostać ustabilizowana (przestać maleć) w przyszłym roku (prognoza na ten rok to 2,8-3,0 mld zł, wobec 3,16 mld zł w ub.r.), przychody miałby zaś zostać ustabilizowane w 2019 r. W kolejnych latach Orange oczekuje wzrostu zarówno przychodów, jak i rentowności.

Osiągnięciu tych celów mają pomóc zaplanowane nakłady inwestycyjne m.in. na poprawę jakości sieci: po 2-2,2 mld zł w 2018 i 2019 r. i ok. 2 mld zł w 2020 r. Tylko na dalszą rozbudowę swojej sieci światłowodowej (FTTH) Orange Polska zamierza przeznaczyć w latach 2018-2020 ok. 2,8 mld zł, tak by na koniec 2020 r. objąć jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.

Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, nie kryje, że tak postawione cele uważa za “ambitne” ale przekonuje: – Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie.