M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Żywiec liderem wydatków na display w lipcu 2017 r.

Maciej Florek | 6 września 2017, 06:00

Dane AdReport dotyczą kategorii Napoje i Alkohole.

Zgodnie z danymi AdReport w kategorii Napoje i Alkohole w lipcu br. wyemitowano 74 ogólnopolskie kampanie o łącznej wartości ponad 4,6 mln zł. Prawie jedna czwarta tej sumy pochodziła od największego reklamodawcy – Grupy Żywiec, która na promocję wszystkich swoich produktów wydała ponad 1,02 mln zł. Największą część tej kwoty – 338 tys. zł - przeznaczono na kampanie piwa Żywiec. Nie dało to jednak Żywcowi tytułu najmocniej promowanego produktu w analizowanej kategorii. O prawie 200 tys. zł więcej Kompania Piwowarska przeznaczyła na reklamę Lecha.

Wśród innych mocno promowanych w najgorętszym miesiącu roku napojów chłodzących były wg badania AdReport: piwa Warka i Łomża oraz Coca-Cola, która jest liderem w kategorii napojów bezalkoholowych.

Zdecydowaną większość wydatków w kategorii przeznaczono na promocję piwa – za wszystkie kampanie zapłacono łącznie w lipcu ponad 2,5 mln zł. To trzy razy więcej niż za reklamy napojów gazowanych i prawie osiem razy więcej niż za reklamy wód mineralnych. Tylko za jedną kampanię piwa Łomża (253 tys. zł) zapłacono więcej niż przeznaczono łącznie na wszystkie produkty w kategorii napoje energetyczne (198 tys. zł), napoje niegazowane (235 tys. zł) czy soki i nektary (148 tys. zł).

"AdReport: Trendy” prezentuje podstawowe trendy w wybranej branży zaobserwowane na podstawie wyników AdReporta - systemu monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display wyświetlane w ponad 500 tys. największych i najważniejszych polskich witrynach i portalach internetowych. Monitoringiem objęte są również mailingi reklamowe.

AdReport jest częścią spółki Ströer Digital Media.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,