Kraj

Adidas Polska wzmocni w tym roku komunikację do kobiet, zwiększa budżet

Adidas Polska zamierza skoncentrować swoje tegoroczne najważniejsze działania marketingowe w tym roku w dwóch nurtach. Firma z jednej strony będzie...

Adidas Polska zamierza skoncentrować swoje tegoroczne najważniejsze działania marketingowe w tym roku w dwóch nurtach. Firma z jednej strony będzie pracowała nad uzupełnieniem pozycjonowania marki z 2004 r. związanego z dużą kampanią wizerunkową z ubiegłego roku prowadzoną pod hasłem “Impossible is nothing”. Z drugiej strony zamierza prowadzić akcje, których głównym celem będzie dotarcie do kobiet w wieku 25-35 lat. – Jest to w zasadzie nowa grupa docelowa w naszej strategii komunikacyjnej. Uważamy, że obecnie segment kobiecy to fragment rynku, w którym tkwi największy potencjał rozwoju – mówi Paweł Patkowski, szef marketingu Adidasa w Polsce. – Do tej pory stawialiśmy w komunikacji zdecydowanie bardziej na mężczyzn, kładać nacisk na sportową rywalizację i pasję do sportu. Nowy nurt komunikacji Adidasa kierowany będzie do kobiet “świadomych swoich pragnień i wartości”, marka będzie przedstawiana jako brand mający wiele do zaoferowania kobietom z naciskiem na funkcjonalność i design (połączenie mody ze sportem). Pierwsza kobieca kampania rozpocznie się w najbliższych dniach i potrwa do końca kwietnia. Jej głównym medium są magazyny kobiece, na czele z “Glamour”, “Cosmopolitan”, “Avanti”, “Twój Styl”, “Shape”, “Marie Claire”, “Elle”. Z kolei na marzec planowany jest start wspomnianej kampanii, która będzie kontynuacją linii kreatywnej “Impossible is nothing” odwołującej się do czysto sportowych korzeni marki Adidas oraz do emocji związanych ze sportem i pokonywaniem własnych słabości. Tu głównym medium będzie telewizja. Jak zapowiada Patkowski, budżet marketingowy Adidasa w Polsce w tym roku uległ zwiększeniu, jednak szczegółów firma nie ujawnia. Kreację reklam Adidasa przygotowuje holenderska agencja 180 Amsterdam, adaptacją zajmuje się agencja TBWA/Warszawa, a planowaniem i zakupem mediów Carat Polska. (MG)