M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Deloitte Digital: reklamy wideo online coraz ważniejsze

Joanna Niewiadomska | 20 września 2017, 06:00

Przewagę zyskuje konsumpcja wideo na urządzeniach mobile.

Z przeprowadzonego przez Deloitte Digital badania Wideo mobile 2016 wynika, że konsumpcja wideo w internecie wzrasta. 41 proc. ankietowanych deklaruje, że ogląda materiały wideo online na smartfonie bądź tablecie, a 62 proc. z nich robi to codziennie. Nieco mniej respondentów ogląda wideo online stacjonarnie, na komputerze lub laptopie wyświetla je 38 proc. osób, a 10 proc. – na telewizorze z dostępem do internetu.
Znaczenie filmów wideo online doceniają branża marketingowa i reklamowa oraz sami marketerzy. Według Deloitte Digital największym dla nich wyzwaniem będzie teraz zwrócenie uwagi widza, a jest o co zawalczyć, bo połowa badanych zadeklarowała, że ogląda jeden lub kilka materiałów wideo dziennie, a 12 proc. odpowiedziało, że kilkanaście.
Deloitte Digital, powołując się na gemiusAdReal, wskazuje, że najpopularniejszą reklamę w kwietniu br. w Polsce – ShowMax.pl – obejrzało ponad 3,4 miliona internautów.
– Niewątpliwym potencjałem reklamowym wideo jest to, że ma ono grono lojalnych odbiorców, którzy subskrybują szereg kanałów na YouTube. Młode pokolenia wychowały się na filmach dostępnych w internecie i jest to dla nich źródło pierwszego wyboru. Mogą je oglądać, kiedy chcą i gdzie chcą na urządzeniach mobilnych. Jest to przewaga internetu nad tradycyjną telewizją – mówi Piotr Podgajny, social media manager z Deloitte Digital.
Według badania Gemiusa z maja br., wśród serwisów VoD liderem na polskim rynku pod względem zasięgu pozostaje serwis VoD.pl, a pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania – Player.pl.
A jak podaje Deloitte Digital, badanie MEC z maja br. ujawnia, że czas bloków reklamowych w serwisach VoD największych nadawców stanowi już ponad połowę tego, który główne stacje poświęcają na reklamy w swoim czasie antenowym. Serwisy VoD związane z największymi nadawcami pokazują średnio ok. 7 minut reklam na godzinę, przed oraz w trakcie programów emitowanych online. Mimo dużego obłożenia reklamowego serwisy te tworzą czołówkę rynku wideo pod względem wskaźnika viewability, czyli obecności reklam wideo w polu widzenia użytkowników.
- Uwagę użytkownika zdobywa się często w ciągu dwóch pierwszych sekund. – Mniej więcej tyle post jest widoczny podczas przeglądania news feedu Facebooka na telefonie. Zatem już dwie pierwsze sekundy muszą przykuć uwagę użytkownika i zatrzymać go – zaznacza Bartosz Fiszer, senior performance specialist w Deloitte Digital.
Deloitte Digital podpowiada, że najważniejszy jest pomysł i wartość dodana dla widza, czyli to, co wyniesie on z filmu po obejrzeniu. Wciąż warto pamiętać o sprawdzonych rozwiązaniach, jak dobra narracja w wideo.
Reklamy w internecie są mniej kosztowne niż te w telewizji, a ich mierzalność jest wyższa. Za ich pomocą można skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej. Wraz ze wzrostem ich skuteczności i popularności zmienia się sposób ich dystrybucji – pojawiają się przed filmami, w trakcie, pod koniec, a także w formie zawoalowanego product placementu.
Deloitte Digital zauważa, że sposób dystrybucji reklam wideo w internecie naśladuje metody obecne w telewizji. Prezentowanie reklam w środku materiału wideo jest kontynuacją tradycji reklamy telewizyjnej, która wyświetlana jest w odpowiednich blokach podczas różnego rodzaju programów. Taki rodzaj komunikatu otwiera szansę na zapoznanie się z fragmentem docelowo oglądanego materiału i powrót do niego po kontakcie z reklamą – zakładając, że był interesujący.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,