Kraj

Barilla stawia na marketing w punkcie sprzedaży

Firma Wasa Barilla Poland, dystrybutor włoskich makaronów Barilla, będzie w tym roku aktywny marketingowo w sieciach handlowych. - Planujemy animacje...

Firma Wasa Barilla Poland, dystrybutor włoskich makaronów Barilla, będzie w tym roku aktywny marketingowo w sieciach handlowych. – Planujemy animacje sprzedaży połączone z degustacjami produktów – powiedziała Marta Martys, marketing manager, nie ujawniając szczegółów tych działań. W tym roku nie przewidziano regularnej kampanii reklamowej. Działania mediowe obejmą prasę kobiecą i kulinarną i będą to pojedynczo umieszczane reklamy przy okazji tekstów na temat kuchni włoskiej i makaronów. Ostatnia kampania reklamowa z użyciem TV i prasy miała miejsce w 2003 r., przeprowadziła ją agencja Upstairs Young & Rubicam. Firma od lat walczy ze stereotypem, że ceny jej produktów są wysokie. – Nasze produkty mimo cen zbliżonych do największych polskich konkurentów nadal są postrzegane jako produkty premium dla wąskiej grupy osób – mówi Marta Martys. Barilla oferuje 21 formatów makaronów, najbardziej popularne to nitki spaghetti i świderki. – Firma ma 1-proc. udział ilościowy w rynku makaronu w Polsce i 2-proc. udział wartościowy – mówi Martys. Rocznie Polacy kupują ok. 150 tys. ton makaronu, 20 proc. sprzedaży stanowią makarony tanie, 6 proc. to oferta makaronów z importu. Segment ten w ciągu ostatnich dwóch lat rozwijał się najdynamiczniej, podwajając swój udział rynkowy. Konsumenci wybierajacy ofertę Barilli to przede wszystkim mieszkańcy dużych miast poszukujący nowych, oryginalnych smaków i receptur. Najwięcej makaronów Barilla sprzedaje na Śląsku. Firma myśli o wprowadzeniu oferty makaronów do kanału HoReCa. W swojej ofercie ma także 6 rodzajów sosów do makaronu w cenach 7-12 zł. Jest to produkt niszowy, niewspierany reklamą. (MKS)