M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google zwraca uwagę na problem szybkości ładowania stron mobilnych

Tomasz Wygnański | 21 września 2017, 06:00

Firma rusza z inicjatywą "Speed Up Week".

Google Polska chce przekonać firmy do inwestowania w mobilne strony. Powołując się na dane z Ipsosa, Google zwraca uwagę, że tylko 45 proc. stron jest zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobile. Drugi ważny problem to czas ładowania stron. Według testów Google strony w Polsce ładują się na urządzeniach mobile średnio w 10 sekund, tymczasem połowa użytkowników rezygnuje z odwiedzin, jeżeli ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. 

Google Polska udostępniło nową wersję darmowego narzędzia Test My Site - które pozwala na testowanie czasu ładowania stron mobilnych i podaje listę rekomendacji, co można na stronie poprawić. 

Inicjatywa Google promocji rozwiązań mobilnych obędzie się pod hasłem "Speed Up Week" i obejmie oprócz udostępnienia narzędzia Test My Site także kampanię na YouTube oraz aktywności w social mediach. Akcja adresowana jest głównie do sektora MSP. Przy tej okazji Google zwraca także uwagę na swoje inne nowe rozwiązanie - bezpłatne witryny WWW optymalizowane dla mobile w ramach usług Google Moja Firma.

W projekcie uczestniczy firma Havas PR. 

Czytaj więcej na temat: , , ,