Kraj

Gemius: Allegro wciąż nr 1 e-commerce w Polsce

W swoich kategoriach dystansują je jednak Rossmann, Tesco, Mediamarkt i Empik.

Z opublikowanego właśnie raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2017” wynika, że ponad połowa polskich internautów robi zakupy przez internet, z czego zdecydowana większość zaopatruje się wyłącznie za pośrednictwem polskich serwisów. Tylko 16 proc. robi zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

 

 

 

 

 

 

 

Nadal najlepiej rozpoznawalną marką wśród serwisów związanych z zakupami pozostaje Allegro, wskazywane spontanicznie przez 71 proc. ankietowanych. O połowę mniej pytanych (32 proc.) wskazuje OLX, 13 proc. jako pierwszą przypomina sobie markę Zalando, 10 proc. wskazuje eBay, 9 proc. Ceneo. Na pierwszym miejscu wśród zagranicznych serwisów jest Aliexpress – wskazuje go 7 proc. wszystkich internautów kupujących w sieci i 26 proc. z tych, którzy robią zakupy w sklepach zagranicznych.