Zagranica

Alexa pomoże użytkownikom Amazon Music

Amazon.com ma nadzieję, że wirtualny asystent, który przesądził o sukcesie intelignetnych głośników Echo, przyciągnie nowych użytkowników do aplikacji mobilnej.

Alexa została udostępniona użytkownikom Amazon Music 25 września. Ma to być ważny atut w rywalizacji z markami Apple Music i Spotify, które mają większe udziały w rynku streamingowym. Amazon jest na nim numerem trzy. Użytkownicy Amazon Music zyskają dostęp do różnych wydawanych za pośrednictwem Aleksy poleceń “play”, które obecnie działają w głośnikach Echo.

Amazon zakłada, że nowe funkcje będą bardzo przydatne dla osób znajdujących się w ruchu. Będą oni mogli, przykładowo, zażyczyć sobie “muzyki pop do treningu cardio”, gdy są na bieżni w siłowni albo “relaksującej muzyki klasycznej” podczas jazdy samochodem. Podobne funkcje są już dostępne w Apple Music za pośrednictwem asystenta głosowego Siri.

Wykorzystująca sztuczną inteligencję technologia Echo przyciągnęła abonentów Amazon Music głównie zdolnością działania na zasadzie “listy życzeń”, np. podpowiadania tytułu piosenki, z której ktoś pamięta tylko linijkę tekstu. Według szacunków Consumer Intelligence Research Partners, Amazon sprzedał do tej pory 15 milionów inteligentnych głośników Echo.

(WSJ)