Zagranica

Rusza kampania piwa Staropramen w Rosji

Na zlecenie grupy piwowarskiej Interbrew agencja reklamowa Leo Burnett Moskwa i dom mediowy Universal McCann przygotowały kampanię reklamową czeskiego piwa...

Na zlecenie grupy piwowarskiej Interbrew agencja reklamowa Leo Burnett Moskwa i dom mediowy Universal McCann przygotowały kampanię reklamową czeskiego piwa Staropramen w rosyjskich kanałach telewizyjnych i w prasie oraz materiały POS. Kampania ma promować markę Staropramen wśrod rosyjskich konsumentów. Ma ona charakter “lekcji językowych” – tłumaczenia na język czeski rosyjskich słów “czas” i “wieczór”, a sugeruje, że odpowiednikiem słowa “piwo” jest właśnie “Staropramen”. W ubiegłym roku rosyjska Duma zaostrzyła przepisy dotyczące reklam piwa w rosyjskich mediach (w telewizji i radiu jest ona zabroniona od 7 do 22). Nie wolno w nich również wykorzystywać skojarzeń, że picie piwa pozwala odnosić sukcesy w życiu, nie wolno też wykorzystywać zdjęć ludzi, zwierząt oraz animowanych postaci. Według szacunków reklama piwa zajmuje ok. 10 proc. rynku reklam telewizyjnych w regionie. (“Media & Marketing Europe”)