Zagranica

Koncern Heineken odchudzi portfolio produktów

Holenderska grupa piwowarska Heineken potwierdziła, że zamierza dokonać przeglądu portfolio swoich marek w Europie i prawdopodobnie kilkanaście z nich wycofa...

Holenderska grupa piwowarska Heineken potwierdziła, że zamierza dokonać przeglądu portfolio swoich marek w Europie i prawdopodobnie kilkanaście z nich wycofa ze sprzedaży. Heineken na rynkach europejskich sprzedaje łącznie ponad 80 marek piw. Prezes i chief executive Heinekena Thony Ruys przyznał, że decyzja o odchudzeniu portfolio ma “poprawić konsumpcję”, a jednym z powodów tej decyzji jest konkurencja z sieciami marketów, które sprzedają piwa własnych marek i sklepów dyskontowych, które oferują piwa niemarkowe, co odbija się na wynikach sprzedaży Heinekena. Podobny program odchudzenia portfolio przeprowadził jakiś czas temu angielsko-holenderski gigant FMCG koncern Unilever – liczbę sprzedawanych marek zredukowano o dwie trzecie. Według Ruysa program Heinekena nie będzie tak “rygorystyczny”. (“Media & Marketing Europe”)