Kino Polska, kanał poświęcony polskiej kinematografii, rozpoczął emisję programu na terenie Stanów Zjednoczonych. Stacja nadawana jest 24 godz. na dobę przez siedem dni w tygodniu. W Stanach Zjednoczonych program stacji dostępny jest drogą satelitarną za pośrednictwem platformy DISH Network. Należy do pakietu polskich kanałów tematycznych – obok iTVN, TVN24 i Polsat2. Miesięczny abonament całego pakietu kosztuje około 39 dol. Kino Polska można też zamówić oddzielnie za blisko 15 dol. miesięcznie. Kierownictwo Kino Polska deklaruje, że inwestycje związane z uruchomieniem programu w Stanach Zjednoczonych wyniosą 3 mln zł, z czego 40 proc. przeznaczone jest na licencje, a 30 proc. na marketing i promocję. Ramówka stacji w Stanach Zjednoczonych odbiega od polskiej – uwzględnia uwarunkowania amerykańskiego rynku i upodobania widowni. – Plany Kino Polska zakładają pozyskanie 20 tys. abonentów w ciągu pierwszego roku działalności w Stanach Zjednoczonych – powiedział Aleksander Sawicki, dyrektor handlowy Kino Polska. Zdaniem Grzegorza Molewskiego, prezesa zarządu Kino Polska, inwestycja stanie się dochodowa w ciągu 24 miesięcy. Debiutowi stacji w USA towarzyszy kampania promocyjna, w której wykorzystywane są media polonijne – m.in. prasa, radio oraz telewizja iTVN. Kanał Kino Polska wystartował 20 grudnia 2003 r. Obecnie dociera w Polsce do 2,5 mln gospodarstw domowych za pośrednictwem 104 sieci kablowych (w tym top 20 rankingu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej) i platform Cyfra Plus i Cyfrowy Polsat. EchStar Communications Corporation, do którego należy platforma DISH Network, działa w USA od 1980 r. Ma około 11 mln subskrybentów. (PM)