Kraj

Kino Polska rozpoczęło emisję programu na terenie Stanów Zjednoczonych

Kino Polska, kanał poświęcony polskiej kinematografii, rozpoczął emisję programu na terenie Stanów Zjednoczonych. Stacja nadawana jest 24 godz. na dobę...

Kino Polska, kanał poświęcony polskiej kinematografii, rozpoczął emisję programu na terenie Stanów Zjednoczonych. Stacja nadawana jest 24 godz. na dobę przez siedem dni w tygodniu. W Stanach Zjednoczonych program stacji dostępny jest drogą satelitarną za pośrednictwem platformy DISH Network. Należy do pakietu polskich kanałów tematycznych – obok iTVN, TVN24 i Polsat2. Miesięczny abonament całego pakietu kosztuje około 39 dol. Kino Polska można też zamówić oddzielnie za blisko 15 dol. miesięcznie. Kierownictwo Kino Polska deklaruje, że inwestycje związane z uruchomieniem programu w Stanach Zjednoczonych wyniosą 3 mln zł, z czego 40 proc. przeznaczone jest na licencje, a 30 proc. na marketing i promocję. Ramówka stacji w Stanach Zjednoczonych odbiega od polskiej – uwzględnia uwarunkowania amerykańskiego rynku i upodobania widowni. – Plany Kino Polska zakładają pozyskanie 20 tys. abonentów w ciągu pierwszego roku działalności w Stanach Zjednoczonych – powiedział Aleksander Sawicki, dyrektor handlowy Kino Polska. Zdaniem Grzegorza Molewskiego, prezesa zarządu Kino Polska, inwestycja stanie się dochodowa w ciągu 24 miesięcy. Debiutowi stacji w USA towarzyszy kampania promocyjna, w której wykorzystywane są media polonijne – m.in. prasa, radio oraz telewizja iTVN. Kanał Kino Polska wystartował 20 grudnia 2003 r. Obecnie dociera w Polsce do 2,5 mln gospodarstw domowych za pośrednictwem 104 sieci kablowych (w tym top 20 rankingu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej) i platform Cyfra Plus i Cyfrowy Polsat. EchStar Communications Corporation, do którego należy platforma DISH Network, działa w USA od 1980 r. Ma około 11 mln subskrybentów. (PM)